OVERGANG 17/09/2022

Het nieuwe scoutsjaar kan stilletjes aan van start gaan - en dit vieren we traditioneel met de overgang! Ook zullen de nieuwe leidingsploegen en groepsleiding voorgesteld worden (spannend!).

📆 PLANNING:
14u: begin inschrijvingen
15u: begin overgang
vanaf 16u00: eten
18u: show + bekendmaking leidingsploegen
19u: takmoment
20u: kampvuur

⛳️ De overgang zal zoals altijd doorgaan op het Fort III, op de graspleinen naast de speeltuin. Parkeren kan op de parking aan de Verlengde Schanslaan, fietsenstalling is aan de overgang zelf.
🍟🍔 De vriendenkring voorziet dit jaar terug lekker eten en drinken vanaf 16u00.

Alle info kan u ook terugvinden op het Facebook evenement

❗️INFO INSCHRIJVINGEN❗️

Vanaf dit jaar zullen de inschrijvingen op een andere manier verlopen. Om het aantal leden van elk geboortejaar en de grootte van alle takken te waarborgen naar de toekomst toe, zal er een maximum gezet worden op het aantal kinderen van elk geboortejaar dat kan inschrijven. Concreet voor dit jaar wilt dit zeggen:

De kapoenen zijn maximum met 50, dit jaar bestaan ze uit kinderen uit de geboortejaren 2015 en 2016. Er zouden dus 25 kapoenen van elk geboortejaar mogen inschrijven. Indien er nog kapoenen willen inschrijven komen zij op de wachtlijst. Dit jaar starten we al met 29 tweedejaars kapoenen (geboortejaar 2015) die vorig jaar al lid waren. Er kunnen dus nog 21 eerstejaars kapoenen (geboortejaar 2016) inschrijven. Deze plekken zijn tot nu toe al grotendeels opgevuld met broertjes en zusjes van huidige leden en kinderen van oudleiding.

Doorheen het jaar stoppen er meestal nog een aantal kinderen. Deze plekken worden dan toegekend aan kinderen van op de wachtlijst. Om de balans naar 25-25 te krijgen, zullen deze plekken enkel aan kinderen van geboortejaar 2016 worden gegeven. Daardoor zouden er dus pas nieuwe kapoenen van geboortejaar 2015 van op de wachtlijst kunnen inschrijven wanneer er minstens 5 kinderen van dat zelfde jaar gestopt zijn.

Op deze manier zorgen we ervoor dat alle geboortejaren met ongeveer evenveel leden blijven en de grootte van de takken ook niet te fel varieert. Indien hier nog vragen over zijn mag u ons steeds contacteren op groepsleiding@scoutsborsbeek.be.

Wij hebben er alvast weer heel veel zin in!
De (groeps)leiding